Menu Zamknij

Regulamin sklepu internetowego

Wiemy, że tak jak my uwielbiacie sport i nie lubicie czytać regulaminów (a my nie lubimy ich pisać – wolimy pływać/skakać/jeździć/wspinać się). Niemniej niniejszy dokument jest konieczny, a jego zapisy bardzo ważne dla każdej ze Stron.

Dlatego prosimy – przeczytajcie uważnie zapisy Regulaminu, a w przypadku wątpliwości lub pytań cały nasz zespół pozostaje do Waszej dyspozycji.

Pozdrawiamy,

Zespół SportKonsulting

Ilekroć w niniejszym dokumencie użyty jest jeden z poniższych terminów należy przez nie rozumieć:

  1. Regulamin – oznacza niniejszy dokument
  2. Strony– Sprzedawca oraz Kupujący
  3. My, Sprzedawca, Sprzedający lub Spółka– spółka Sportkonsulting Pro Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, NIP 6762660034, z siedzibą przy ul. św. Gertrudy 8/2, 31-046 Kraków.
  4. Wy, Kupujący – podmiot, który korzysta z funkcjonalności Strony, Sklepu lub zawarł Umowę Sprzedaży; osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, lub posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta ze Sklepu Internetowego; Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży dla osób poniżej 18 roku życia
  5. Sprzętlub Towar – towary i urządzenia oferowane przez Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu Internetowego (pojęcie to na gruncie Regulaminu obejmuje również akcesoria i komponenty, dostarczane kupującemu wraz z towarem)
  6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (jak w art. 22.1 kodeksu cywilnego wskazano)
  7. Przedsiębiorca indywidualny – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej
  8. Strona internetowej– www.sportkonsulting.pl
  9. Sklep internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem elektronicznym www.sportkonsulting.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może uzyskać informacje o Towarze oraz kupić Towar u Sprzedającego
  10. Login – adres poczty elektronicznej Użytkownika używany podczas procesu rejestracji i każdorazowego korzystania z Konta
  11. Koszyk – elektroniczny formularz udostępniony przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, za pomocą którego Kupujący dokonuje wyboru Towaru w celu złożenia Zamówienia
  12. Konto – zbiór informacji przechowywanych w Sklepie internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczących danego Kupującego oraz składanych przez niego Zamówień i zawieranych Umów Sprzedaży, z wykorzystaniem którego Użytkownik może składać Zamówienia oraz zawierać Umowy sprzedaży
  13. Zamówienie – deklaracja woli zakupu Towaru uzewnętrzniona przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu Internetowego (poprzez zdalne wypełnienie elektronicznego formularza w Sklepie Internetowym) lub w inny sposób – w tym osobiście i mailowo – w sposób umożliwiający Sprzedającemu identyfikację Kupującego, precyzująca ponadto Towar mający stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży, miejsce jego odbioru, świadczenia lub dostawy oraz formę płatności ceny za Towar
  14. Siła wyższa – zdarzenie zewnętrzne niezależne od stron stosunku prawnego, którego wystąpienia strona, która dotknięta została działaniem Siły Wyższej, nie mogła rozsądnie przewidzieć i którego wystąpieniu nie mogła zapobiec, a które uniemożliwia tej stronie trwale albo przejściowo wykonywanie jej praw lub obowiązków, w szczególności na gruncie danego stosunku prawnego, w szczególności: powodzie, pożary, ulewne deszcze, nawałnice, strajki, lockdown, epidemie, pandemie i inne podobne
  15. Umowa sprzedaży –umowa sprzedaży Towaru zawierana pomiędzy Spółką i Kupującym za pośrednictwem Sklepu Internetowego
  16. Usługa – usługa świadczona nieopłatnie drogą elektroniczną polegająca na możliwości korzystania przez Kupującego ze Sklepu Internetowego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami: świadczenie usługi drogą elektroniczną to wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne
  17. Usługodawca – podmiot świadczący Usługę, którym jest Sprzedający
  18. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Usług (najczęściej będzie to Kupujący)

preambuła

  1. Niniejszy regulamin określa zasady funkcjonowania i korzystania przez Kupującego z Usług oraz ze Sklepu Internetowego oraz prawa i obowiązki Stron.
  2. Poniższe zapisy znajdują również zastosowanie do wszystkich przypadków sprzedaży Towarów przez Sprzedającego na rzecz podmiotów trzecich dokonywanych w ramach prowadzonej przez Sprzedającego działalności gospodarczej – chyba, że Strony ustaliły inaczej.
  3. Sprzedający nie prowadzi sprzedaży treści cyfrowych.
  4. Regulamin stanowi kompleksową regulację działalności Sprzedającego prowadzonej za pośrednictwem Strony Internetowej i Sklepu Internetowego oraz w drodze sprzedaży na odległość – postanowienia niniejszego Regulaminu stosuje się, z wyłączeniem przypadków gdy stosowanie poszczególnych postanowień zostało wyraźnie wyłączone. Postanowienia Regulaminu obowiązują w każdym przypadku gdy Strony nie dokonały innych ustaleń. Każda zmiana i każde odstępstwo od stosowania niniejszych regulacji wymaga jednoznacznej zgody Sprzedawcy oraz Kupującego wyrażonej w formie pisemnej lub w formie przesłanej wiadomości e-mail. W razie wątpliwości przyjmuje się, iż nie doszło do wyrażenia przez Sprzedawcę zgody na zmianę lub odstępstwo od niniejszych postanowień.
  5. Co do zasady stosuje się zapisy Regulaminu w brzmieniu z dnia zawarcia Umowy sprzedaży – ta reguła nie znajduje zastosowania gdy późniejsza zmiana przepisów i/lub Regulaminu będzie miała skutek wsteczny (tj. również dla umów zawartych przez przywołaną zmianą).
  6. Mając powyższe na uwadze zwracamy Państwa uwagę na możliwość zmian postanowień niniejszego Regulaminu – celem Sprzedawcy jest bowiem realizacja zamówień w sposób jak najdogodniejszy dla Kupujących. W tym zakresie Sprzedawca pozostaje w pełni otwarty na wszelkie dogodne dla Państwa modyfikacje, muszą one jednak zostać jednoznacznie uzgodnione.
  7. Zwracamy uwagę, iż sytuacja prawna Kupujących będących Konsumentami, Przedsiębiorcami Indywidualnymi oraz podmiotów które nie zaliczają się do powyższych grup jest odmienna – stąd prosimy o szczegółowe zapoznanie się z zapisami Regulaminu, dodatkowo zapraszamy do kontaktu w przypadku pojawienia się wątpliwości.
  • Co powinienem wiedzieć zanim przejdę dalej?

[Przedmiot i ustalenia wstępne]

  1. Sprzedawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży Towarów w tym m.in. w tym sprzętu sportowego, medycznego i akcesoriów wykorzystywanych w sporcie i medycynie oraz innych towarów ze swej oferty handlowej. Sprzęt może być wykorzystywany tak dla potrzeb hobbystycznych, jak i dla celów profesjonalnych.
  2. W ramach opisanej powyżej działalności gospodarczej – i do tego odnosi się Regulamin – Sprzedający:
    1. świadczy usługę elektroniczną polegającą na możliwości korzystania ze Sklepu Internetowego
    2. zawiera i wykonuje Umowy sprzedaży dot. zbycia i dostawy Towaru
  3. Dostawa Towarów realizowana jest wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Ewentualna dostawa Towarów do miejsc znajdujących się poza granicami Polski możliwa jest wyłącznie po potwierdzeniu możliwości zorganizowania przez Spółkę dostawy do wskazanego miejsca i wiąże się z opłatą logistyczną w kwocie 200 złotych.
  4. Kupujący może być reprezentowany przez osoby dokonujące w jego imieniu zamówienia i/lub w jego imieniu odbioru zamówionego Towaru. Działanie takie opiera się na stosownym upoważnieniu (w tym wynikającym z przepisów prawa, w szczególności art. 97 kodeksu cywilnego), o którego przesłanie Spółka może się zwrócić.
  5. Sklep internetowy prowadzony jest za pośrednictwem Strony internetowej.
  6. W ramach Sklepu internetowego nie jest prowadzona sprzedaż hurtowa oraz celem dalszej odsprzedaży – w tych kwestiach prosimy o kontakt bezpośredni z Nami– chętnie udzielimy dalszych informacji.
  7. Właścicielem Sklepu internetowego jest Spółka.
  8. Wszystkie oferowane do sprzedaży Towary są fabrycznie nowe.
  9. Wszystkie informacje o produktach i ich dane techniczne pochodzą z materiałów publikowanych przez producentów/importerów. Zdjęcia mają charakter wyłącznie poglądowy i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu produktów – zapis powyższy nie uchybia odpowiedzialności Sprzedającego za zgodność Towaru z umową (Umową sprzedaży).
  10. Sklep internetowy umożliwia zdalną prezentację Produktów i ich cen oraz zawiera zaproszenie Kupujących do zawierania Umów Sprzedaży w zakresie Towarów. W celu uniknięcia wątpliwości niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Sprzedającego wobec Kupujących będących Konsumentami za błędne oznaczenie specyfikacji technicznej, marki i modelu danego Towaru.
  11. Oferta Sklepu internetowego nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu artykułu 66 kodeksu cywilnego oraz artykułu 543 kodeksu cywilnego.
  12. Ceny w Sklepie internetowym są cenami podanymi w polskich złotych (PLN) obejmującymi wyłącznie cenę za Towar. Nie obejmują montażu, wniesienia, szkolenia w zakresie obsługi oraz transportu/dostawy.
  13. Przewidywany termin wysyłki Towaru jest terminem orientacyjnym. Sprzedawca dokona jego potwierdzenia w trakcie czynności procedury związanej z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym i Sprzedawcą. Informujemy, iż faktyczny moment wysyłki i dostawy Towaru zależy od wielu czynników – w tym pozostających poza zakresem oddziaływania Sprzedawcy (m.in. działania firm przewozowych, wystąpienie klęsk żywiołowych i/lub Siły wyższej, etc.) i może ulec zmianie.
  14. Prosimy mieć na uwadze, iż mogą wystąpić pomyłki w opisach i/lub zdjęciach Towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym – w przypadku ich wystąpienia lub dostrzeżenia, prosimy o kontakt – na pewno znajdziemy rozwiązanie.
  • Czego potrzebuję by skorzystać ze Sklepu internetowego?

[Wymagania techniczne]

  1. Do korzystania ze Sklepu internetowego w tym przeglądania asortymentu oraz składania Zamówień niezbędną są: urządzenie z dostępem do Internetu, aktywne konto pocztowe e-mail, włączona obsługa plików cookies.
  2. Ponad powyższe konieczne jest korzystanie przez Kupującego z jednej z dostępnych na rynku przeglądarek internetowych np.: Mozilla Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge (zalecamy używanie najbardziej aktualnej wersji obejmującej bieżące aktualizacje), korzystanie z innej przeglądarki internetowej może, ale nie musi skutkować nieprawidłowym funkcjonowaniem Strony Internetowej i Sklepu, a w konsekwencji brakiem możliwości złożenia zamówienia lub brakiem możliwości korzystania ze Sklepu Internetowego.
  3. Korzystanie ze Sklepu internetowego wiąże się z wykonywaniem Usługi – jest to świadczenie nieodpłatne, umowa ta może zostać rozwiązana w dowolnym momencie przez Usługobiorcę oraz Usługodawcę. Rozwiązanie umowy o Usługi nie wpływa na ważność innych umów zawartych pomiędzy Stronami – w tym ewentualnie zawartych Umów sprzedaży, nie wpływa również w jakikolwiek sposób na prawa Kupującego w zakresie rękojmi, gwarancji, odstąpienia od umowy i inne.
  4. Umowa o Usługi zostaje co do zawarta z momentem:
    1. założenia przez Usługobiorcę Konta
    2. wyboru przez Usługobiorcę formy złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym bez logowania tj. jako „gość”
  5. Umowa o Usługi wygasa z momentem:
    1. dla Usługobiorców którzy utworzyli Konto – z momentem rozwiązania umowy o Usługi, w tym z chwilą skasowania Konta,
    2. dla Usługobiorców którzy nie utworzyli Konta, a korzystają z możliwości złożenia zamówienia jako „gość” gdy:
      1. dane zamówienie zostanie zrealizowane – przez co rozumie się wykonanie umowy sprzedaży Towaru i upływ terminu dla ewentualnego złożenia przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość na mocy przepisów ustawy o prawach konsumenta
      2. zamówienie zostanie anulowane
      3. wystąpią inne przyczyny – prawem przewidziane
  1. W przypadku rozwiązania umowy o Usługi – Konto Usługobiorcy przestaje być aktywne i nie będzie dostępne.
  2. Informacje zgromadzone na Koncie dostępne są dla Usługodawcy oraz Usługobiorcy celem wykonywania działań i uprawnień związanych z zawartymi Umowami sprzedaży oraz ewentualnie korzystania z innych możliwości dopuszczonych przez Sklep internetowy.
  3. Konto przypisane jest do Usługobiorcy, który loguje się do niego podając odpowiednie dane ( w tym login i hasło). Usługobiorca zobowiązuje się nie udostępniać danych pozwalających na logowanie do Konta osobom trzecim. Wszelkie zachowania, w tym oświadczenia woli lub wiedzy realizowane poprzez Konto przypisuje się Usługodawcy. Dotyczy to w szczególności wszelkich oświadczeń oraz zawartych umów, chyba że do udostępnienia danych pozwalających na zalogowanie do Konta doszło z przyczyn, za które Usługodawca ponosi odpowiedzialność.
  • Jak mogę złożyć zamówienie?

[Składanie zamówienia]

Zamówienia na oferowane przez Nas Towary możecie złożyć na wiele sposób – wybierzecie najwygodniejszy dla siebie (zawsze też służymy pomocą – dane kontaktowe w Regulaminie).Przebieg procesu składania zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży zależny jest od sposobu w jaki zamówienie złożycie – szczegółowe informacje przekazujemy poniżej. Niemniej wspólny jest przebieg ogólnej procedury która przebiega wedle następującego schematu:

  1. zapoznajecie się z Naszą ofertą, analizujecie, wybieracie – na koniec podejmujecie decyzję,
  2. w kolejnym kroku składacie zamówienie – wybieracie również formę płatności i sposób dostawy,
  3. w dalszej kolejności przesyłamy potwierdzenie zamówienia – ten krok stanowi o związaniu Umową sprzedaży i finalnie określa wzajemne świadczenia Stron
  1. złożenie zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego
  1. Złożenie Zamówienia możliwe jest za pośrednictwem Sklepu internetowego – Kupujący może, ale nie musi być zarejestrowanym użytkowaniem, możliwe jest założenie zamówienia bez rejestracji jako „gość”.
  2. Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia co następuje poprzez postępowanie zgodnie z poleceniami i komunikatami jakie wyświetlane będą przez system elektroniczny – w tym celu Kupujący zobowiązany jest do postępowania zgodnie z instrukcjami i wedle procedury zamieszczonych na Stronie internetowej Sprzedawcy, w szczególności konieczne jest:
    1. wybranie Towaru będącego przedmiotem zamówienia i kliknięcie przycisku „Do koszyka” lub „Kup Teraz”
    2. wybór przez Kupującego warunków płatności oraz sposobu dostawy Towaru poprzez wybranie jednej z dostępnych opcji
    3. wypełnienie formularza zamówienia poprzez wprowadzenie koniecznych danych
    4. zalogowanie się do panelu użytkownika (opcja: Zaloguj się) lub kontynuowanie składania zamówienia bez logowania/rejestracji do konta użytkownika (jako „Gość”)
    5. w przypadku wyboru opcji zamówienia przez zarejestrowanego Kupującego nastąpi przekierowanie do panelu logowania. Po wprowadzeniu Loginu i hasła należy kontynuować procedurę składania zamówienia wedle pojawiających się komunikatów
    6. w przypadku wyboru opcji składania zamówienia bez rejestracji wprowadzić wszelkie wymagane dane
    7. potwierdzenie zapoznania się i akceptacji Regulaminu – warunkiem złożenia zamówienia jest zaznajomienie się i pełna akceptacja Regulaminu
    8. potwierdzić zgodność zamówienia
    9. potwierdzić zakup poprzez wybranie opcji „Kupuję i płacę”
  3. Po wypełnieniu formularzy elektronicznych w portalu Sklepu internetowego Kupujący otrzymuje wiadomość e-mail na wskazany przez siebie adres poczty elektronicznej zawierającą podsumowanie zamówienia – m.in. wskazanie Towaru, ceny, prognozowanego terminu wysyłki Towaru, rodzaju transportu / dostawy. Taka wiadomość stanowi potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji i zawiera ostateczne informacje co do rodzaju Towaru, ceny, sposobu transportu, daty wysyłki i inne mające znaczenie dla zawieranej Umowy.
  4. Z momentem przesłania potwierdzenia zamówienia dochodzi do związania Stron Umową Sprzedaży na warunkach jak we wspomnianym potwierdzeniu wskazano – stąd prosimy o uważne zapoznanie się z zawartymi tam informacjami i danymi. Jednak nic straconego – jeśli zauważycie jakikolwiek błąd lub inny element który nie jest zgodny z Waszą wolą – od razu skontaktujcie się z Nami. Jeśli zadziałacie bezzwłocznie jest szansa by wprowadzić zmiany w ostatniej chwili.
  5. Do momentu przesłania potwierdzenia zamówienia Strony nie są związane umową. Kupujący może w dowolnym momencie wycofać się z transakcji, co nie będzie wiązało się z żadnymi konsekwencjami, w szczególności Kupujący nie będzie zobowiązany do zapłaty jakichkolwiek kwot, a w przypadku wyboru w Sklepie internetowym opcji płatności błyskawicznych oraz wcześniejszego uiszczenia płatności – wpłacone środki zostaną Kupującemu zwrócone w całości.
  6. Na wszystkie zamówione towary wystawiane są paragony fiskalne lub faktury VAT. W tym miejscu wskazujemy, iż w przypadku udokumentowania pierwotnego zakupu paragonem fiskalnym, późniejsze wystawienie faktury VAT możliwe będzie wyłącznie w przypadku gdy paragon zawierać będzie numer NIP nabywcy. Faktura VAT wystawiana jest do paragonu w terminach określonych aktualnymi przepisami. Tym samym Kupujący pragnący zachować możliwość zwrócenia się o fakturę VAT w okresie późniejszym zobowiązany jest do poinformowania o tym Sprzedawcy oraz podania numeru NIP celem jego zawarcia na paragonie fiskalnym – przed wystawieniem paragonu.
  7. Złożenie zamówienia równoznaczne jest z wyrażeniem zgody na otrzymywanie faktur lub innych dokumentów rozrachunkowych drogą elektroniczną o jakiej mowa w art. 106n ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, co jest równoznaczne z rezygnacją z otrzymywania faktury w postaci tradycyjnej (papierowej). Kupujący może cofnąć taką zgodę w dowolnej  chwili – informując o tym Sprzedawcę elektronicznie lub pisemnie.
  8. Faktury korygujące przesyłane będą droga elektroniczną – z wyłączeniem przypadków złożenia oświadczenia o którym mowa w pkt. powyżej.
  9. Brak terminowej płatności może rodzić dla Kupującego negatywne konsekwencje wynikające z przepisów prawa – zależne od sposobu płatności i dostawy. M.in. w przypadku płatności przed wysyłką Towaru – brakiem wysyłki Towaru w ustalonym terminie, obciążeniem odsetkami i innymi wynikającymi z przepisów prawa. W przypadku płatności za pobraniem – zwrotem Towaru, obciążeniem dodatkowymi kosztami transportu (przesyłki), odsetkami i innymi.
  10. Dalsza realizacja zamówienia następuje wedle postanowień określonych poniżej –  w szczególności co do: terminów realizacji zamówienia, obowiązku zbadania sprzętu oraz harmonogramu płatności i warunków przyjęcia zamówienia do realizacji.
  11. Jednorazowe zamówienie nie może przekroczyć 10 szt. danego Towaru – złożenie nowego zamówienia możliwe jest dopiero po zrealizowaniu wcześniejszego.||

II.złożenie zamówienia z wyłączeniem Sklepu internetowego

  1. Kupujący może złożyć Zamówienie również bez posługiwania się Sklepem internetowym w następujących formach.
    1. e-mail – przesyłając Zamówienie na adres e-mail sklep@sportkonsulting.pl. W zamówieniu prosimy precyzyjnie opisać co zamawiacie (pamiętajcie o wskazaniu koloru!), ile sztuk, jaką formę dostawy chcielibyście wybrać i gdzie Towar ma być dostarczony. Dla ułatwienia i przyśpieszenia możecie podać Nam swój numer telefonu do kontaktu (ale nie jest to konieczne)
    2. osobiście – zapraszamy do Naszej siedziby
  2. Każdorazowo po złożeniu zamówienia, Kupujący – na podany przez siebie adres e-mail – otrzyma potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
  3. W dalszej kolejności stosuje się zapisy pkt. 4-11 procedury przewidzianej dla złożenia zamówienia z wykorzystaniem Sklepu Internetowego (zapisy te znajdują się powyżej).
  • Jak korzystać ze Sklepu internetowego?

[Zasady korzystania ze Sklepu internetowego, założenie Konta]

 

  1. Osoby korzystające ze Sklepu internetowego:
    1. zobowiązane są do korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz do podejmowania wyłącznie działań mieszczących się w ramach obowiązującego porządku prawnego oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego
    2. podawania w procesie ewentualnej rejestracji oraz w procesie składania Zamówienia prawdziwych danych osobowych, podatkowych i adresowych
    3. nieprzekazywania treści zabronionych przez obowiązujące prawo m.in. treści propagujących przemoc lub nienawiść, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste innych osób, jak również inne prawa osób trzecich
    4. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń
    5. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
    6. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych osób oraz dla Sprzedającego
    7. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
  2. Jeżeli w Waszej ocenie jakakolwiek treść zawarta na Stronie internetowej lub w Sklepie internetowych narusza prawo lub Wasze interesy – prosimy o niezwłoczny kontakt. Po otrzymaniu zawiadomienia bezzwłocznie przystąpimy do dalszych działań celem oceny zgłoszenia oraz ewentualnego wdrożenia dalszych działań.
  • Jaką kwotę jestem zobowiązany zapłacić? W jaki sposób mogę uregulować należność?

[Cena, płatności ]

  1. Sprzedający jeszcze przed momentem związania Stron Umową sprzedaży informuje Kupującego o łącznej cenie Towaru oraz o wszelkich ewentualnych dodatkowych kosztach, m.in. o kosztach dostawy i kosztach związanych z wybraną formą płatności.
  2. Ceny w Sklepie Internetowym stanowią ceny brutto (tj. zawierają należny podatek Vat) i wyrażone są w polskich złotych (PLN).
  3. Jeżeli cena za dany Towar jest ceną promocyjną (obniżoną w ramach poszczególnych akcji, promocji etc.) obok ceny aktualnej może znajdować się informacja o cenie sprzed obniżki – zgodnie z przepisami prawa.
  4. W przypadku gdy znajduje zastosowanie opłata KGO – jest ona wliczona w cenę.
  5. Na początku składania zamówienia Spółka informuje Kupującego o dostępnych sposobach płatności.
  6. Jeżeli z danym sposobem płatności wiąże się dla Kupującego dodatkowy koszt, Kupujący zostanie o takim fakcie oraz wysokości dodatkowej opłaty wyraźnie poinformowany jeszcze przed ostateczną akceptacją danej formy płatności.
  7. Warunki płatności w tym termin do jej dokonania zostaną Kupującemu w sposób jednoznaczny przekazane za pośrednictwem systemu teleinformatycznego jeszcze przed złożeniem zamówienia.
  8. W przypadku Towarów o szczególnych właściwościach, sprowadzanych na zamówienie i/lub o znacznej wartości (tak co do ceny jednostkowego Towaru jak i co do całościowej wartości zamówienia) Spółka zastrzega sobie prawo:
    w relacjach z Kupującymi będącymi Konsumentami prawo żądania zaliczki. W przypadku odstąpienia, wypowiedzenia lub rozwiązania Umowy sprzedaży wpłacona zaliczka będzie zwracana.
    b. w relacjach z Kupującymi niebędącymi Konsumentami Spółka zastrzega sobie prawo żądania zaliczki lub zadatku – wedle odrębnych ustaleń, co do wpłaconych kwot na wypadek braku realizacji zamówienia stosuje się zapisy kodeksu cywilnego.
  9. W określonych przypadkach mogą wystąpić ograniczenia w formie zapłaty – co wynika z przepisów (m.in. brak jest możliwości zapłaty kwoty przekraczającej 15.000 zł w gotówce) lub ograniczeń poszczególnych systemów płatności.
  • Dostawa Towaru
  1. Kupujący może dokonać wyboru formy odbioru lub dostarczenia Towaru spośród opcji udostępnianych przez Spółkę. Formy odbioru / dostawy wskazane są w systemie teleinformatycznych Sklepu internetowego (Kupujący dokonuje wyboru poprzez wybór jednej z dostępnych możliwości), a w przypadku innej formy złożenia Zamówienia – sposób odbioru/dostawy uzgadniany jest w procesie składania Zamówienia.
  2. W zależności od wybranej formy odbioru / dostawy Towaru mogą być naliczone dodatkowe opłaty – o ich wysokości i rodzaju Kupujący informowany jest każdorazowo przed założeniem Zamówienia, a dodatkowo informacje te przesyłane są w potwierdzeniu Zamówienia.
  3. Termin odbioru / dostawy każdorazowo zależny jest od wybranej opcji oraz działań ewentualnych podmiotów trzecich (w tym kurierów, dostawców, przewoźników). O przybliżonej dacie przygotowania do odbioru / dostawy Kupujący informowany jest przez złożeniem Zamówienia – stosowna informacja zamieszczana jest na Stronie internetowej.
  4. W przypadku wyboru opcji odbioru Towaru w siedzibie Spółki, Kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną o dacie przygotowania Towaru do odbioru. Towar gotowy będzie do odbioru przez 7 dni kalendarzowych od daty przygotowania do odbioru.
  5. W przypadku wyboru opcji dostawy Kupującemu mogą być przekazywane dodatkowe dane (np. o przygotowaniu przesyłki, jej nadaniu, statusie doręczenia, miejscu odbioru, kodzie lub PIN-ie potrzebnym dla dokonania odbioru przesyłki). Dane te mogą być przesyłane przez Spółkę, ale również przez podmioty trzecie, w tym kurierów i przewoźników.
  6. W przypadku braku odbioru Towaru w siedzibie Spółki lub braku odbioru Towaru dostarczanego w inny sposób w uzgodnionym terminie Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży – w takim przypadku Umowa sprzedaży uważana będzie za niezawartą, a Kupujący nie będzie zobowiązany do pokrycia jakichkolwiek należności – z wyłączeniem opłaty logistycznej znajdującej zastosowanie dla przypadków, gdy miejscem dostawy Towaru miało być miejsce położone poza terytorium Polski. Odstąpienie od umowy następuje przez złożenie Kupującemu oświadczenia woli przez Sprzedawcę. Zapis ten nie narusza jakichkolwiek praw przysługujących Kupującemu będącemu Konsumentem lub co do którego choćby w części stosuje się regulacje dot. obrotu konsumenckiego.
  • Czy powonieniem zbadać Towar po jego otrzymaniu?

[Zbadanie przesyłki i Towaru]

  1. Z momentem odbioru lub dostawy Towaru Kupujący proszeni są o natychmiastowe sprawdzenie stanu przesyłki i Towaru, jego funkcjonowania oraz występowania ewentualnych uszkodzeń fizycznych. Nie jest to co do zasady wymóg prawny, niemniej mocno to zalecamy.
  2. Kupującym korzystającym z opcji innych niż odbiór osobisty Towaru w siedzibie Spółki zwracamy szczególną uwagę na konieczność zbadania Towaru już w chwili jego dostawy – ma to kluczowe znaczenie dla możliwości reklamowania przesyłki.
  3. Przed odebraniem przesyłki od przewoźnika należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm naklejonych na przesyłkę oraz stan opakowania. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
  4. Obowiązek zbadania przesyłki i Towaru nie wyklucza innych uprawnień Kupujących.

 Nie trafiłem z zakupem – czy mogę zwrócić Towar?

[Odstąpienie od umowy]

  1. Konsumentom oraz Przedsiębiorcom Indywidualnym (dalej zwani Uprawnionymi), którzy zawarli umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającego przysługuje prawo odstąpienia – w terminie 14 dni – od umowy bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, 35 ust 2 i 35 ustawy o prawach konsumenta.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    1. dla umowy w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez uprawnionego do skorzystania z prawa do odstąpienia lub inną wskazane przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik,
    2. w przypadku dostawy wielu towarów osobno – od objęcia w posiadanie ostatniego z towarów, jego partii lub części
    3. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy
  3. Uprawniony może odstąpić od umowy, składając stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie takie może, ale nie musi być złożone na formularzu stanowiącym załącznik do Regulaminu.
  4. Dla zachowania terminu 14 dni o jakim mowa powyżej, wystarczy wysłanie oświadczenia (np. nadanie listu poleconego, przesłanie e-maila).
  5. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone poprzez przesłanie e-mailem na adres sklep@sportkonsulting.pl.
  6. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu, Sprzedający prześle Uprawnionemu potwierdzenie otrzymania przywołanego oświadczenia.
  7. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, umowę uważa się za niezawarta.
  8. Sprzedający – w terminie do 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy – zobowiązany jest zwrócić Uprawnionemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
  9. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu, jakiego użył Uprawniony – chyba, że Uprawniony wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, który nie spowoduje obciążenia dodatkowymi kosztami.
  10. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Uprawnionego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Uprawnionego, do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Uprawnionego dowodu jego odesłania – w zależności co nastąpi wcześniej.
  11. Jeżeli Uprawniony wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Uprawnionemu poniesionych dodatkowych kosztów.
  12. Uprawniony jest zobowiązany zwrócić Towar lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy chyba, że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed upływem 14 dni.
  13. Upoważniony ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedający jednoznacznie zgodzi się je pokryć.
  14. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającego a Towar dostarczono Uprawnionemu do miejsca w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedający jest zobowiązany do odebrania Towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter Towaru nie można odesłać go w zwykły sposób pocztą.
  15. Uprawniony ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. W szczególności Towar winien być zwrócony w takim stanie w jakim został pierwotnie dostarczony oraz w ilości zgodnej z pierwotną dostawą, wraz ze wszystkimi częściami, akcesoriami, instrukcjami i innymi dokumentami oraz oryginalnym opakowaniem – zapisu niniejszego nie stosuje się w zakresie, w jakim pozostaje w sprzeczności ze zdaniem pierwszym.
  16. Zwracając Towar należy odpowiednio go zapakować – tak by nie uległ uszkodzeniu w trakcie przewozu / transportu.
  17. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Uprawnionemu w odniesieniu do umów:
    1. o świadczenie usług, za które Uprawniony jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Uprawnionego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Uprawnionego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    4. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    5. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    7. w której Uprawniony wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Uprawniony żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Uprawnionemu w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
    8. oświadczenie usług, za które Uprawniony jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Uprawniony wyraźnie zażądał od sprzedającego, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Uprawnionego.
  18. W zakresie prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa stosuje się stosowne regulacje prawne – w szczególności zapisu ustawy o prawach konsumenta (wobec Konsumentów oraz Przedsiębiorców Indywidualnych).

 

  • Co jeśli chciałbym zareklamować Towar?

[Odpowiedzialność Sprzedającego za Towar]

 Wierzymy w sprzedawany przez Nas Towar (sami go używamy – i to intensywnie!) stąd zapewniamy ochronę Kupujących na wielu płaszczyznach – zakres uprawnień i terminy dla stosowania poszczególnych form ochrony zależne są od jej podstawy, i tak:

  1. Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży
  1. W razie braku zgodności towaru z umową Uprawnionemu (tj. Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy Indywidualnemu) przysługują uprawnienia określone w niniejszym paragrafie.
  2. Zgodnie z zapisami ustawy o prawach konsumenta do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru na konsumenta (Uprawnionego), w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące towarem, nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 i 2337).
  3. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
    2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Uprawnionemu, o którym Uprawniony powiadomił Sprzedającego najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedający zaakceptował.
  4. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
  5. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Uprawniony może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedający wykaże, że:
    1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
    2. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
  • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Uprawnionego o zawarciu umowy;
  1. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Uprawniony może rozsądnie oczekiwać;
  2. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedający udostępnił Uprawnionemu przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  3. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt. 3 powyżej, jeżeli Uprawniony, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
  4. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:
  5. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedającego lub na jego odpowiedzialność;
  6. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Uprawnionego wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedającego lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.
  7. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  8. Sprzedający nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego powyżej, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
  9. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Uprawniony może żądać jego naprawy lub wymiany.
  10. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Uprawniony żąda naprawy, lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Uprawniony żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Uprawnionego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  11. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Uprawnionego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  12. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Uprawnionego o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Uprawnionego, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Uprawniony go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.
  13. Uprawniony udostępnia Sprzedającemu towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Uprawnionego towar na swój koszt.
  14. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedający demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  15. Uprawniony nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
  16. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Uprawniony może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. Sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z zapisami powyższymi;
    2. Sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z zapisami powyższymi;
    3. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
    4. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych powyżej;
    5. z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Uprawnionego.
  17. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
  18. Sprzedający zwraca Uprawnionemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Uprawnionego o obniżeniu ceny.
  19. Uprawniony nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
  20. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Uprawniony może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Uprawnionego wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Uprawniony zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  21. W razie odstąpienia od umowy Uprawniony niezwłocznie zwraca towar Sprzedającemu na jego koszt. Sprzedający zwraca Uprawnionemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  22. Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Uprawniony, chyba że Uprawniony wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  23. Uprawniony może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedającego obowiązków wynikających z art. 43d i art. 43e ustawy o prawach konsumenta.
  24. W zakresie odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu niezgodności towaru z umową stosuje się stosowne regulacje prawne – w szczególności zapisu ustawy o prawach konsumenta (wobec Konsumentów oraz Przedsiębiorców Indywidualnych).

 

  1. Rękojmia

 

  1. Stosowanie przepisów o rękojmi jest wyłączone w zakresie o jakim mowa w ustawie o prawach konsumenta (wielokrotnie powyżej przywoływanych). Tym samym: Kupującym będącym Konsumentami lub Przedsiębiorcami Indywidualnymi nie przysługują roszczenia z tytułu rękojmi – są one zastępowane dalej idącymi uprawnieniami z tytułu Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży.
  2. W pozostałych przypadkach Spółka nie udziela rękojmi gdy obowiązek udzielenia tego rodzaju ochrony nie wynika z przepisów prawa bezwzględnie obowiązującego.

 

  • Gwarancja

 

  1. Gwarancja na Towar udzielania jest przez producenta (nie przez Spółkę) – jej warunki określone są w dokumentach dołączonych do Towaru.

 

  • Jak zareklamować Towar?

[procedura zgłoszenia reklamacji]

  1. Zgłoszenie reklamacji w Naszym sklepie naprawdę nie jest skomplikowane – cała procedura zajmie zaledwie parę chwil. Ewentualne zgłoszenie reklamacji lub innego zastrzeżenia (z dowolnego tytułu i na dowolnej podstawie) może nastąpić na wiele sposób – wedle Państwa wyboru:
    1. w pierwszej kolejności zalecamy skorzystanie z funkcjonalności dostępnych na stronie internetowej: https://serwisant-online.pl/ca/jekcdz/login.– Portal ten w wygody sposób poprowadzi przez całą procedurę zgłoszenia reklamacji i pozwoli na zebranie wszystkich potrzebnych danych, tak by dalsze rozpatrzenie zgłoszenia odbyło się bez przeszkód
    2. w formie pisma przesłanego na adres Spółki – św. Gertrudy 8/2, 31-046 Kraków
    3. lub w formie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Spółki – serwis@sportkonsulting.pl
    4. każdorazowo zgłoszenie reklamacji z dowolnego tytułu powinno zawierać: dane zgłaszającego, opis Towaru oraz jego numer seryjny, datę jego nabycia, datę powstania lub zauważenia przyczyn zgłoszenia zastrzeżenia, szczegółowy opis problemu oraz jasno sprecyzowane żądanie Klienta.
  2. Reklamacja rozpatrywana jest w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia. Przy tym wskazujemy, iż dla oceny części zgłoszeń konieczne może być zbadanie Towaru – stąd Sprzedający może zażądać przesłania Towaru we wskazane miejsce celem dokonania dodatkowej weryfikacji, w takim przypadku: po otrzymaniu reklamacji określimy czy konieczne jest fizyczne zbadanie reklamowanego towaru, jeśli tak – prześlemy prośbę o doręczenie urządzenia, a w terminie do 14 dni od dnia otrzymania urządzenia do zbadania prześlemy dalsze informacje co do sposobu rozpoznania zgłoszenia .

 

  • Kiedy zostanie dostarczone moje zamówienie?

[Termin dostawy]

 

  1. Standardowo zamówiony Towar przedstawiany jest do odbioru w siedzibie Spółki lub nadawany jako przesyłką do Klienta w terminie do maksymalnie 14 dni od daty przyjęcia zamówienia do realizacji – przy czym zazwyczaj termin ten jest znacznie krótszy. W szczególnych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu – Kupujący każdorazowo będzie informowany o ziszczeniu się takich okoliczności (ale zdarza się to bardzo rzadko!).
  2. Termin, o którym mowa powyżej, może ulec przedłużeniu w szczególności w przypadku zamówienia Towaru nietypowego, wykonywanego lub dostosowywanego do potrzeb Kupującego.
  3. W przypadku uzyskania przez Sprzedającego wiedzy o możliwości powstania opóźnienia w dostawie towaru, Kupujący zostanie o tym fakcie bezzwłocznie poinformowany za pośrednictwem poczty e-mail.
  4. Terminy dostawy i/lub realizacji zamówienia oraz inne warunki sprzedaży mogą ulec zmianie, także po zawarciu Umowy sprzedaży, w szczególności na skutek siły wyższej i innych okoliczności niezależnych od Sprzedającego, a także na skutek zmiany sytuacji rynkowej i aktualnych warunków handlowych, związanych między innymi ze stosunkami Sprzedającego z podmiotami współpracującymi w zakresie wykonywania przez Sprzedającego umów. O zmianie terminy dostawy i/lub realizacji zamówienie oraz innych warunków sprzedaży Kupujący zostanie bezzwłocznie poinformowany.
  5. W przypadku gdy złożone zamówienie (również przyjęte do realizacji) nie może zostać zrealizowane z przyczyn innych, niż leżące po stronie Spółki – w szczególności w przypadku zaprzestania produkcji danego Towaru przez producenta, odmowy dostawy przez producenta w ustalonym terminie lub modyfikacji parametrów Towaru w taki sposób, iż nie spełnia on oczekiwań Kupującego, Kupujący zostanie bezzwłocznie poinformowany o istniejących przeszkodach. W takim wypadku – w terminie do 14 dni od daty otrzymania informacji – Kupujący może zmienić zamówienie, a wpłacone kwoty zostaną zaliczone na poczet nowego zamówienia lub odstąpić od umowy – w takim wypadku zwrotowi podlegają wszelkie wpłacone przez Kupującego kwoty.

 

  • Czy przetwarzane są moje dane osobowe?

[Dane osobowe, ogólne klauzule RODO]

 

  1. Administratorem danych osobowych podanych przez Kupującego w ramach rejestracji konta użytkowania lub składania zamówień jest Spółka.
  2. Podane dane osobowe przetwarzane i wykorzystywane będą jedynie w celu realizacji umowy, w szczególności w celu wykonania płatności, wystawienia faktury VAT lub paragonu, realizacji dostawy Towaru do Kupującego.
  3. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, wprowadzania zmian w ich treści oraz żądania zaprzestania wykorzystywania danych osobowych i usunięcia ich z baz danych, obsługiwanych przez Spółkę.
  4. Spółka informuje, iż wycofanie zgody na przetwarzanie lub inne wykorzystywanie danych osobowych może skutkować brakiem możliwości realizacji umowy, np. zgłoszone żądanie usunięcia danych osobowych z baz danych obsługiwanych przez Spółkę przed wysyłką Towaru skutkować będzie brakiem możliwości wysyłki Towaru, a co za tymi idzie brakiem możliwości realizacji umowy, jeżeli Klient wybrał inną opcję odbioru Towaru niż odbiór osobisty.
  5. Podanie danych osobowych odbywa się na zasadzie dobrowolności.
  6. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies opisane zostały w odrębnych dokumentach.

 

  • Czy Strona internetowa i Sklep internetowy są w jakiś sposób chronione?

[Prawa autorskie]

 

  1. Opowiadając bardzo krótko – tak, są chronione.
  2. Strona internetowa oraz Sklep internetowy chronione są przepisami z zakresu prawa autorskiego oraz własności intelektualnej. Usługobiorca i Kupujący mogą korzystać z ww. na podstawie udzielonej przez Usługodawcę niewyłącznej, nieodpłatnej i nieprzenaszalnej licencji do korzystania z autorskich praw majątkowych do utworów zamieszczonych na Stronie internetowej oraz w Sklepie internetowym (np. do opisów poszczególnych Towarów) jedynie w celu skorzystania z Usług oraz zawarcia Umowy sprzedaży. Korzystanie ze Strony internetowej i Sklepu internetowego oraz ich zawartości jest dozwolone dla potrzeb własnych i niekomercyjnych Użytkownika.
  3. Licencja o jakiej mowa powyżej wygasa z dniem rozwiązania umowy o Usługi.
  4. Nie jest dopuszczalne dokonywanie kopiowania, reprodukcji czy utrwalania treści zawartych na Stronie internetowej oraz Sklepie internetowym w celach komercyjnych, handlowych etc.

 

  • Czy powinienem wiedzieć o czymś jeszcze?

[Postanowienia końcowe]

 

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje wobec wszystkich transakcji, z wyłączeniem przypadków, gdy Strony dokonały jednoznacznie odrębnych ustaleń – z zachowaniem formy pisemnej lub mailowej.
  2. Aktualna treść Regulaminu dostępna jest na Stronie internetowej – na żądanie Kupującego może być ona przesłana w formie elektronicznej na wskazany przez Kupującego adres poczty elektronicznej lub w formie wydruku papierowego na wskazany przez Kupującego adres – Spółka zastrzega sobie obciążenie Kupującego kosztami przesyłki.
  3. Zmiany Regulaminu odbywają się poprzez modyfikację treści umieszczonej na Stronie internetowej – Kupującego każdorazowo obciąża obowiązek zapoznania się z aktualną treścią Regulaminu. Spółka wyraźnie zastrzega sobie prawo do zmiany brzmienia Regulaminu, w szczególności gdy zmiana taka będzie stanowiła konsekwencję zmiany przepisów lub decyzji kompetentnych organów.
  4. Wszelkie ewentualne spory Strony starać będą się rozwiązać na drodze polubownej – zapis ten nie stanowi zapisu na sąd polubowny, a wniesienie powództwa nie musi być poprzedzone podjęciem rokowań, mediacji, negocjacji etc.
  5. Spółka wyraża zgodę na pozasądowego rozwiązywanie sporów z Klientami będącymi Konsumentami – o pomoc w takiej sprawie Klient będący Konsumentem może zwrócić się m.in. do Inspekcja Handlowa, Małopolski Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Krakowie, ul. Ujastek 1, 31-752 Kraków oraz do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Krakowie, al. Powstania Warszawskiego 10, Kraków
    Równocześnie Naszych Klientów będących Konsumentami informujemy, iż pod adresem internetowym https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PLdostępna jest tzw. internetowa platforma rozpatrywania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami.
  6. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami Indywidualnymi wszelkie spory wszelkie spory rozstrzygać będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Spółki, wyłączone jest pozasądowe rozwiazywanie sporów.
  7. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie może naruszać imperatywnych lub semi-imperatywnych norm prawa. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu ze wskazanymi normami pierwszeństwo przyznać należy tym normom w szczególności w zakresie ochrony praw konsumenta.
  8. Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, przy tym w przypadku umów innych, niż zawierane z Konsumentami lub Przedsiębiorcami indywidualnymi odpowiedzialność Sprzedającego ograniczona jest to przypadków umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat (damnum emergens).
  9. Językiem obowiązującym w relacjach Stron jest język polski.
  10. Regulamin wchodzi w życie z dniem ________________

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

Wzór oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość (bez podania przyczyny)

 

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

 

adresat: Sport Konsulting , ul. św. Gertrudy 8/2, 31-046 Kraków

 

Miejscowość i data: ________________________________________________

 

Ja (prosimy podać imię, nazwisko, pełny adres pocztowy, ewentualnie nr telefonu i adres e-mail)

 

___________________________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________________________

 

niniejszym składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej dnia _______________________________

dotyczącej sprzedaży następujących rzeczy (prosimy dokładnie opisać towar):

___________________________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________________________

 

Ewentualnie prosimy o podanie nr rachunku bankowego na który zwrócone maja zostać środki

rachunek prowadzony przez bank _______________________________________________________________

nr rachunku. ________________________________________________________________________________

dane właściciela rachunku:_____________________________________________________________________

 

Imię i nazwisko_____________________________________________________

 

Własnoręczny podpis i data __________________________________________